Piernikowa nalewka

Gdy byłam mniejsza, pieczenie pierników oraz ich lukrowanie było dla mnie najfajniejszym zajęciem wśród świątecznych przygotowań. Teraz jestem już starsza, miłość do pierników pozostała, ale oprócz tych pysznych wypieków (na które przepis znajdziecie tutaj) na Święta przygotowuje też coś specjalnie dla dorosłych miłośników tego smaku. Dziś zaproponuję Wam nalewkę piernikową.
Przygotowanie jest naprawdę proste, a smak wyjątkowo nadaje się do umilania zimowych wieczorów.

Wszystko co musicie mieć:
0,5 l śmietany kremówki
1 gorzka czekolada
100 g cukru pudru
ok. 2 łyżki przyprawy do piernika (wszystko zależy do rodzaju przyprawy oraz Waszych upodobań smakowych)
2 łyżki Nutelli (lub innego kremu orzechowo-czekoladowego)
200 ml wódki
100 ml spirytusu

Gdy już macie wszystkie składniki, przygotujcie tylko jakąś butelkę/karafkę na gotową nalewkę i do pracy.
Czekoladę rozpuśćcie w kąpieli wodnej, następnie dodajcie do niej kremówkę i mieszajcie, aż masa będzie gładka. Dodajcie Nutellę, cukier puder oraz przyprawę (cały czas trzymając to w kąpieli wodnej), a gdy składniki dobrze się wymieszają, odstawcie masę do wystygnięcia. Gdy już będzie zimna, wlejcie alkohol, wymieszajcie wszystko dokładnie, przelejcie nalewkę do butelki/karafki i schłodźcie ją. I to wszystko!

Nalewka jest naprawdę przepyszna (nie mogłam się opanować i już "posmakowałam" trochę tej, którą zrobiłam na świąteczne spotkanie z przyjaciółmi), ale pamiętajcie, że to wciąż alkohol i należy ją spożywać z umiarem. Nawet gdy trudno oprzeć się takiemu smakowi.


Leave a Reply